Herhalingstraining communicatie en de-escalatie
Communiceren en de-escaleren in dreigende situaties of met behulp van de-escalatietechnieken deze situaties voorkomen.
Hoe voorkom ik dreiging in mijn winkel of hoe beëindig ik een situatie die al dreigend is? Communicatie- en de-escalatievaardigheden zijn hierin ontzettend belangrijk. Tijdens de basistraining focussen we daarom vooral op onderzoekend vermogen: inventariseren, signaleren, analyseren en hoe je dit combineert met empathie en respect. Je leert verschillende vormen gedrag herkennen, hoe agressie zich ontwikkelt, conflicthanteringsstijlen en interventies en de-escalatie vaardigheden.
Tijdens de herhalingstraining nemen we dit opnieuw door en gaan we vervolgens verder met verschillende soorten interventies. Centraal hierbij staan: zelfkennis, eigen houding en reflecterend vermogen. Kortom: hoe sta ik in mijn werk en wat voor invloed heeft dit op de klant? Aan de hand van de ABCD-methodiek leer je hoe jij ongewenst gedrag herkent en begrenst, vergroot je je zelfvertrouwen en evalueer je gerichter het handelen van jou en je team.
Herhalingstraining weerbaarheid
Reageren als er sprake is van een (fysiek) dreigende of escalerende situatie en jezelf hierbij verdedigen.
De klant staat altijd op één, maar wat als een situatie uit de hand dreigt te lopen, je jezelf en medestanders moet beschermen? Tijdens de basistraining leer je fysieke vaardigheden waarmee je jezelf of anderen beschermt en onveiligheid voorkomt. Of het nou gaat om verbale of fysieke aanvallen. Centraal hierbij staan het vergroten van je zelfvertrouwen, je veiligheid en zekerheid.
Tijdens de herhalingstraining komen deze basisvaardigheden opnieuw aan bod, maar breiden we ze ook uit. Omdat jij jouw winkel, de klanten en uitdagingen het beste kent, bepalen we samen met jou welke situaties we behandelen. We simuleren namelijk reële dreigingen uit jouw beroepspraktijk. Zo leer jij passende interventies uitvoeren in de situaties die voor jou dagelijks van toepassing zijn.
Meer weten over onze op maat gemaakte trainingen?
Wij snappen als geen ander dat iedere organisatie uniek is. Er zijn in de soms weerbarstige beroepspraktijk verschillende uitdagingen, verschillende competenties en natuurlijk verschillende leerdoelen. Daarom staan onze trainingen nooit vast, maar sluiten ze altijd aan op jouw vraag. Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem contact met ons op en onze enthousiaste trainers vertellen er graag over!